torsdag 18 februari 2010

Bakis eller kanske berusad

Jag åt en trevlig middag igår med några vänner, hälften av oss hamnade på en bar efteråt vilket inte ingick i mina planer. Jag klädde på mig för att gå flera gånger, med så blev det en till...och en till, någonstans bland dom sista ölen halsade jag även mitt omdöme och började dricka sprit. När jag kom hem stapplade jag genom dörren hela vägen fram till datorn, väl där började min dotters mamma chatta med mig - dum som alltid chattade jag tillbaka - vilket givetvis övergick till ett bråk. Jag skulle vilja läsa igenom chatt-loggen men orkar inte med ångesten. Det finns inget jag kan vinna på att bråka med henne, hon har alltid trumf på hand. Det är en märklig känsla att vara så maktlös inför något som borde vara så lätt.

Nu är jag ungefär lika onykter som jag var efter de fyra första ölen igår, åttatimmars "binge drinking"-pass är något jag måste hitta ett sätt att lämna bakom mig, det stjäl alldeles för mycket energi. Med lite tur kanske jag kan hitta en stödgrupp när jag kommer fram, det skulle kunna vara ett sätt att knyta kontakter på, om inte annat kanske man kan hitta en bra öl-kamrat.

Nu skall jag trösta mig med en Chicken BLT jag tydligen fyllehandlat på 7/11 och Merle Haggard.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar